Friday, August 29, 2008

Kenapa Kita Gagal Menguruskan Badan dan Cara Yang Betul Untuk Menguruskan Badan

90% cubaan untuk menguruskan badan gagal. Sebab utamanya adalah kerana memilih jalan yang salah. JANGAN sesekali anda terperangkap dan termasuk dalam peratusan ini!

Jalan Salah: Kurangkan makan seperti tidak makan malam.Kesan: Otot mengecut, air dalam badan mengurang dan kadar metabolisma turun mendadak. Lemak masih kekal.Keputusan: Kurus sekejap, semua KG yang hilang datang kembali bersama beberapa KG lagi sebagai saguhati.



Jalan Salah: Ambil pil pelangsingan.Kesan: Selera makan langsung hilang, loya, pening-pening, jika tersalah ambil, kesihatan terjejas.Keputusan: Kurus sekejap, jika berhenti ambil pil, selera makan datang kembali dan gemuk semula.

Jalan Salah: Makan buah-buahan sahaja. Kesan: Badan menjadi kurang bertenaga kerana nutrisi tidak lengkap dan seimbang. Tekanan kerana terpaksa makan makanan yang sama berulang-ulang. Keputusan: Diet tidak kekal lama, mudah berputus asa!

Pernahkah anda cuba cara-cara di atas? Jika anda sedang melakukannya, lebih baik ia dihentikan!
Lakukan dengan betul, jangan musnahkan kesihatan anda.



Bagaimana Cara Yang Betul?


Masalah : Lemak terlalu banyak
Cara diet yang sihat :
Bekalkan nutrisi lengkap kepada tubuh, bina otot, tingkatkan kadar metabolisma
Keputusan : Otot terbina, lemak dibakar setiap hari, kerana tabiat nutrisi yang baik, badan lebih segar sepanjang hari, daya tahan terhadap penyakit terbina secara semulajadi.

Bagaimana untuk dapatkan nutrisi lengkap dan seimbang?

Pakar pemakanan menyatakan bahawa, kita terpaksa makan 4000 kalori dalam sehari untuk dapatkan nutrisi yang lengkap dan diperlukan badan!Apa yang akan berlaku sekiranya kita makan 4000 kalori? Secara purata, lelaki membakar 2200 kalori sehari, manakala wanita hanya 1800 kalori.Kemana perginya lebihan 2000 kalori lagi? Tentunya ke sel-sel lemak kita dan inilah sebabnya, berat badan kita semakin hari semakin naik dan penampilan kita menjadi tidak menarik!



Macam mana nak mengatasi masalah ini?



Jangan panik!! Kami ada penyelesaiannya.... Bagaimana??? Kami ada jalan terbaik untuk mengatasinya dengan cara yang selamat, efektif dan semulajadi...



JAWAPANNYA.......HERBALIFE

Produk yang diambil:

  • Formula 1 (Ada 5 perasa kesemuanya. Coklat, Strawberi, Cappucino, Vanilla dan Tropical Fruit)







  • Formula 3




  • Tea Mix


*Produk-produk ini tidak untuk tujuan mendiagnos, merawat, mengubat atau mengelak sebarang penyakit. Amalan nutrisi yang baik dan konsisten akan membantu organ-organ untuk berfungsi melawan penyakit secara semulajadi.


Apakah fungsi setiap produk?

  • Formula 1 >Memberikan rasa kenyang dan tenaga>Setiap hidangan mengandungi 8.65g protein soya>Kaya dengan fiber (serabut)>Mengandungi Vitamin, mineral dan semua zat asas yang diperlukan badan.
  • Formula 3 >Membantu pengambilan protein yang cukup seperti disyorkan>Mengelakkan fenomena "Yo-Yo" dalam penurunan berat badan>Setiap satu sudu mengandungi 5g protein soya>Mengandungi sistina, metionina yang penting untuk menguatkan otot>Tiada lemak, gula, karbohidrat, yis, kolestrol, garam, laktosa, pemanis atau warna tiruan.

  • Tea Mix >Memberi tenaga segera>Mengenyangkan>Mengawal selera dari makan makanan ringan>Mempercepat pembakaran kalori dan lemak>Antioksidan.


Bagaimana aturan pengambilannya?

  • Gantikan 2 makanan rutin anda dengan Shake lazat Herbalife dan makan sekali seperti biasa.

  • Minum Tea Mix 3-4 cawan sehari dan anda akan hilangkan kesemua lemak-lemak yang merungsingkan, kekalkan berat badan ideal dengan mudah, dan pasti akan merasakan apa sebenarnya SIHAT.Lihatlah testimonial di bawah!Ingat, mereka bukanlah artis popular! Renungkanlah....Dan ramai lagi yang telah berjaya melangsingkan badan mereka dengan produk yang sama.

Jika mereka semua BOLEH, sudah tentu anda juga BOLEH melakukannya! Kejayaan pengurusan berat badan ini berasaskan kepada produk yang dihasilkan oleh Herbalife yang berteraskan kajian sains dan teknologi yang tinggi. Sebagai contoh, Tea Mix mengambil masa lebih 4 tahun untuk dihasilkan.

Tea Mix. Apa bezanya produk Herbalife berbanding produk-produk lain di pasaran?

1. Teknologi "Cellular Nutrition" dimana sel badan dibekalkan dengan nutrisi yang lengkap dan seimbang. Teknologi ini dipatenkan dan tiada produk lain yang mampu memberikan kesan yang optimum seperti produk ini.

Mengapa ada yang langsing sehingga 10kg dalam 30 hari? Bagi individu yang mengambil Tea Mix, secawan Tea Mix akan membakar kalori seperti kita melakukan aerobik selama 20 minit!Bagi individu yang kadar metabolisme nya masih tinggi, berat akan turun dengan lebih cepat kerana defisit kalori diantara yang dimakan dan dibakar badan secara semulajadi adalah lebih besar.Pilihan makanan yang tepat semasa menikmati makanan kegemaran sekali sehari semasa program juga memberikan impak maksima.

Bagaimana saya boleh kurangkan berat badan dengan Herbalife Shake dan Tea Mix? Tujuan utama produk Herbalife: Mengurangkan pengambilan kalori melalui penggantian makanan, supaya kalori yang dimakan kurang dari apa yang tubuh mampu bakar tetapi dalam masa yang sama membekalkan tubuh dengan segala zat makanan yang badan perlukan supaya tubuh berfungsi dengan baik. Jika situasi ini berlaku setiap hari, tidak kira umur, jantina atau berat sekarang, anda akan berjaya mengurangkan berat badan dengan efektif dan selamat! Lihat contoh dibawah untuk gambaran yang lebih jelas:

Fakta: Sepinggan mee goreng 750 kalori Fakta: Secara purata, masyarakat Malaysia makan 1000 kalori sekali hidangan.Fakta: Herbalife Shake hanya bernilai 180 - 200 kalori.

Fakta: Untuk langsingkan 1kg, tubuh kena bakar 8000 kalori.

Fakta: Wanita bakar 1800 kalori sehari.

Fakta: Lelaki bakar 2200 kalori sehari

Dapatkan produk Herbalife hari ini pada harga RM370.22 (Set Lengkap: Formula 1, Formula 3 dan Tea Mix)

Bertindak sekarang!

Langsingkan tubuh anda! Anda tidak perlu malu lagi di khalayak ramai! Tiada orang akan mengata anda lagi! Anda boleh bersukan seperti orang lain! Tiada lagi penyakit yang membimbangkan kerana kegemukan! Hidup anda lebih bermakna! Lebih mudah untuk memilih pakaian! Lebih mudah untuk bergerak aktif! Anda tidak akan menjadi bahan gurauan lagi! Keyakinan diri akan meningkat! Hubungi kami untuk penerangan lebih lanjut atau tempahan.

Siti (Puchong) : 012-2726664, Nadiah (Shah Alam) : 012-3367925, Mahfuzah (N.Sembilan) : 012-3591050, Amirah (KL) : 012-3929184

No comments: